سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کسب و کار اینترنتی

در این بلاگ قصد داریم تا با جدیدترین روش های روز دنیای وبمستری تجربیات خودم را با شما عزیزان به اشترام بگذاریم امیدواریم که مورد رضایت شما عزیزان واقع بشه

ووکامرس چیست؟

مشاهده رشد چشم‌گیر در روی کار آمدن فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه‌های مختلف باعث ترغیب همه افراد در هر صنفی شده است. این پیشروی باعث خلق فروشگاه سازهای گوناگونی شده که انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. بعضی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر غیر رایگان هستند. در این میان سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه‌ای را ایجاد کرده که قابلیت ساخت فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی را دارد. همان‌طور که اکثر دوستان در جریان هستند نام آن افزونه ووکامرس است.

 

افزونه‌ای کاملا حرفه‌ای و رایگان است که به کمک آن می‌توان فروشگاه اینترنتی برای هر نوع فعالیتی ایجاد کرد. هیچ گونه محدودیتی ندارد و برای هر نوع امکانی، افزونه‌ای رایگان یا حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. ولی بهترین کار این است که قبل از هر اقدامی، با این افزونه کوچک با توانایی‌های بزرگ آشنا شویم. موافقید؟

 

ووکامرس چیست ؟

همان‌طور که گفتیم ووکامرس یک افزونه است، نه یک سیستم مدیریت محتوای مجزا. اینکه انتظار داشته باشید در پاسخ سوال ووکامرس چیست ؟ بگوییم یک سیستم فروشگاه‌ ساز است، انتظار به‌جایی است و برازنده ووکامرس با این همه امکانات است اما در واقعیت این چنین نیست و تنها یک افزونه برای ساخت فروشگاه اینترنتی است. شاید دلیل محبوبیت بیش از حد آن هم، همین موضوع باشد.

ووکامرس به شما امکان فروش محصولات و خدمات بر بستر وردپرس را می‌دهد.

 

 

ووکامرس چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد؟

با استفاده از نصب افزونه فروشگاهی ووکامرس، در فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید، از قابلیت‌های زیر بهره‌مند شوید: 

  • کاملا فارسی سازی و راست‌چین شده 
  • مدیریت ساده و آسان فروشگاه اینترنتی
  • پشتیبانی بیش از 80 درصد قالب‌های مورد استفاده برای وردپرس
  • امکان فروش در همه کشورها یا اختصاص دادن به یک کشور خاص
  • امکان استفاده از درگاه‌های پرداخت بانکی مختلف
  • امکان مشاهده جزییات کامل خرید
  • امکان درج کد تخفیف و برگزاری جشنواره‌های فروش به روش مختلف
  • امکان نقد و بررسی محصولات توسط خریداران
  • امکان قرار دادن بی نهایت محصول با قابلیت درج تصاویر به صورت گالری

 

برای استفاده از ووکامرس چه چیزهایی لازم دارید؟

گفتیم، ووکامرس افزونه‌ای است، که روی وردپرس نصب شده و امکان ساخت فروشگاه را می‌دهد. بنابراین قبل از هر چیزی برای استفاده از ووکامرس باید اقدام به نصب وردپرس بر روی هاست خود کرده باشید. اگر خاطرتان باشد، در مقال? آموزش نصب وردپرس، به مواردی مثل خرید هاست، خرید دامنه، خرید قالب و… اشاره کردیم. چون ووکامرس روی وردپرس نصب می‌شود، علاوه بر هزینه‌های ذکر شده، هزینه‌های جداگانه‌ای نیز برای ووکامرس لازم است. پس در حالت کلی اگر بخواهیم موارد مورد نیاز برای نصب ووکامرس را از نظر هزینه بررسی کنیم به شکل زیر خواهد بود.

 

  • خرید دامنه که به صورت متوسط بین 10 تا 500.000 تومان بسته به انتخاب پسوند دامنه هزینه دارد.
  • خرید هاست مناسب ووکامرس، که به صورت یک ساله بین 300 تا 2 میلیون تومان هزینه دارد.
  • طراحی قالب وردپرس که در صورت استفاده از قالب متوسط بین 600 تا 1 میلیون و در صورت استفاده از قالب اختصاصی بین 5 تا 50 میلیون تومان هزینه دارد.
  • اضافه کردن امکانات مورد نیاز و سفارشی سازی ووکامرس که عموما توسط افزونه ایجاد می‌شود. این گزینه هم مانند طراحی قالب ووکامرس در صورت استفاده از افزونه آماده بین 600 تا 1 میلیون و در صورت استفاده از افزونه اختصاصی بین 1 تا 5 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. البته هزینه در حالت اختصاصی بسته به امکانات و حجم پروژه دارد.
  • استخدام پشتیبان وردپرس برای رفع مشکلات فروشگاه که ماهانه هزینه‌ای برایتان دارد.
  • استخدام توسعه دهنده برای افزودن امکانات؛ که این مورد هم بسته به حجم کار، در ماه بین 1 تا چند میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

 

مزایا و معایب ووکامرس چیست؟

به دلیل اینکه افزونه ووکامرس در دل وردپرس جای گرفته، هر مزایا و معایبی که برای وردپرس وجود دارد، در ووکامرس نیز به همان شکل است. اما بعد از نصب ووکامرس، به‌دلیل تغییر ساختار، یک سری مزایا و معایب دیگر به آن اضافه می‌شود. در ادامه به معرفی برخی مزایا و معایب کلیدی ووکامرس می‌پردازیم.

 

دسترسی به قالب‌های متنوع

همانطور که برای وردپرس پوسته‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد؛ برای فروشگاه ساز آن یعنی ووکامرس، نیز قالب‌های متنوع با ظاهر زیبا در دسترس است. بیشتر قالب‌های وردپرس نیز با ووکامرس هماهنگ شده‌اند و امکان استفاده از آنها را در فروشگاه و سایت وردپرسی خود خواهید داشت.

 

دارای افزونه‌های متعدد برای توسعه فروشگاه

درست است که خود ووکامرس در واقع یک افزونه از وردپرس است؛ اما برای اضافه کردن برخی از امکانات پیشرفته‌تر و اضافی برای فروشگاه ووکامرس به افزونه‌های مخصوص فروشگاه اینترنتی نیاز پیدا می‌کنید: مثلا استفاده از افزونه مقایسه محصولات یا افزونه ضمانت بازگشت محصول. اکثر این افزونه‌ها رایگان هستند؛ اما برخی افزونه‌ها که امکانات بسیار حرفه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهند به صورت تجاری عرضه می‌شوند.

 

استفاده ساده و رایگان

نصب ووکامرس روی سایت وردپرسی، تنها با چند کلیک انجام می‌گیرد، که باید اطلاعات فروشگاه خود را در آن وارد کنید. پیش از این در مقاله آموزش نصب ووکامرس مراحل کامل نصب ووکامرس را به صورت کامل شرح دادیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

 

رایگان بود ووکامرس مهمترین مزیت آن است. بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌توانید به راحتی آن را دانلود و استفاده کنید. البته برای داشتن امکانات پیشرفته باید هزینه کرده و از افزونه و قالب‌های مناسب فروشگاه خود استفاده کنید. همچنین شما نیاز به تهیه هاست دارید تا بتوانید این سیستم را نصب کنید.

 

 

کمی درباره تاریخچه ووکامرس بدانیم

ووکامرس برای اولین باز توسط یک تیم توسعه به نام  WooThemes روی کار آمد. در 13 مرداد 1393 ووکامرس با 381.187 سایت یکی از قدرتمندترین فروشگاه‌سازهای اینترنتی شناخته شد. در آبان 1393 اولین کنفرانس ووکامرس با عنوان WooConf که تمرکز آن بر روی کسب و کارهای اینترنتی بود در Sanfransisco و Colifornia برگزار شد.

 

کاربردهای ووکامرس

با کمک ووکامرس می‌توانید محصولات فیزیکی و دیجیتالی خود را بفروشید و به طور کامل مدیریت کنید. شما 100 درصد امکان کنترل تمام اطلاعات فروشگاه، پشتیبانی در حالت نسخه موبایل و… را خواهید داشت.

 

ووکامرس به گونه‌ای زیبا طراحی شده و کاربرپسند است که در حال حاضر 42 درصد از فروشگاه‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است. اما بهتر است قبل از هر چیزی دقیقا بدانید ووکامرس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

 

چرا باید از ووکامرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنیم؟

ووکامرس از سال 2011 میلادی توسط یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای ایجاد شد و روز به روز با پیشرفت‌هایی رو به رو شد که محبوبیت و شهرت خود را مدیون همین رشد صعودی است. همانند سیستم مدیریت محتوای وردپرس، افزونه ووکامرس نیز کاملا رایگان و متن باز است.

مهم‌تر از همه اینکه هر فرد مبتدی و حرفه‌ای می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی مطلوب و جذاب را در سطح عالی ایجاد کند و به هیچ گونه کدنویسی احتیاح نخواهد داشت.