سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کسب و کار اینترنتی

در این بلاگ قصد داریم تا با جدیدترین روش های روز دنیای وبمستری تجربیات خودم را با شما عزیزان به اشترام بگذاریم امیدواریم که مورد رضایت شما عزیزان واقع بشه

آموزش ساخت NFT؛ چگونه NFT بسازیم؟

می‌توان گفت که توکن‌های NFT آخرین روند جهان و انقلاب بلاک‌چین هستند. NFT ها یا توکن‌های غیرقابل‌تعویض، اشیایی رمزنگاری‌شده هستند که روی بلاک‌چین ساخته شده‌اند و دارای توکن‌های شناسایی ویژه و ابرداده‌هایی هستند که آن‌ها را از یک‌دیگر متمایز می‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، نمی‌توان آن را فروخت یا مبادله کرد. از آن‌جایی که توکن‌های NFT عملکرد ارزهای دیجیتال را انجام نمی‌دهند، نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک وسیل? مبادله استفاده کرد. به‌طورکلی، با استفاده از همان نوع برنامه‌نویسی یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین یا اتریوم ایجاد می‌شود، اما این همان‌جایی است که شباهت‌ها به پایان می‌رسد. پول فیزیکی و ارزهای دیجیتال «قابل‌تعویض» هستند؛ به‌این‌معنی که می‌توان آن‌ها را با یک‌دیگر مبادله کرد. NFT ها متفاوت هستند. هر کدام دارای امضای دیجیتالی هستند که جایگزینی NFT ها یا برابر‌کردن آن‌ها با یک‌دیگر را غیرممکن می‌کند (و درنتیجه، قابل‌تعویض نیستند).
ساختار ویژ? هر NFT، امکان استفاده از طیف وسیعی از کاربردها را فراهم می‌کند. توکن‌های NFT راهی عالی برای نمایش دیجیتالی اشیای فیزیکی دنیای واقعی مانند املاک و آثار هنری، موسیقی و حتی آیتم‌های داخل بازی‌های ویدیویی، عکس‌ها و فیلم‌ها هستند. از آن‌جایی که NFT مبتنی بر یک بلاک‌چین است، می‌توان از آن برای جایگزینی کارگزاران و ارتباط مستقیم هنرمندان و طرفداران با یک‌دیگر بدون هیچ شخص ثالثی و همچنین برای مدیریت هویت استفاده کرد؛ به‌این‌معنا که NFT واسطه‌ها را حذف می‌کند، قراردادها را ساده می‌کند و بازارهای جدیدی ایجاد می‌کند.
با یک توضیح ساده می‌توان گفت NFT شبیه اثر انگشت انسان است؛ زیرا هیچ کپی از آن وجود ندارد و قابل تعویض نیست.

توکن NFT چیست؟

گرچه در نوشتار NFT چیست؟ به‌طور کامل به معرفی و آموزش ان اف تی پرداخته‌ایم؛ اما در این قسمت به‌طور خلاصه خواهیم گفت که NFT چیست و چه کاربردی دارد؟ به‌طور کلی ما در دنیای کریپتوکارنسی، 3 نوع توکن داریم:

  • توکن مثلی: مثل ارزهای دیجیتال، پول فیات و هر چیزی که بتوان آن را با مثل دیگرش معاوضه کرد.
  • توکن نیمه مثلی: مثل بلیت کنسرت، اتوبوس و هر چیزی که اعتبار و ارزش آن وابسته به تاریخ و محدود است.
  • توکن غیر مثلی: نقاشی، آهنگ و هر چیزی که امکان جایگزینی و معاوضه با مثل خود را ندارد.

 

NFT مخفف عبارت لاتین Non-Fungible Token است. به‌طور خلاصه هر اثری که یک نسخه از آن وجود داشته باشد، توکن غیر مثل یا غیر قابل معاوضه شناخته می‌شود. برای مثال، نقاشی «لبخند مونالیزا» تنها یک نسخه است و هر نقاشی دیگری که حتی کاملا شبیه به این اثر باشد، ارزشش مطمئناً به اندازه‌ی آن نخواهد بود. بیشتر آثار یکتا، ارزش خود را مدیون خالق خود هستند. همچون همین نقاشی که اثر داوینچی، هنرمند مشهور است.

بیشتر آثاری که می‌توان به NFT تبدیل کرد، عبارت‌اند از:

  • آثار نقاشی، عکس و…
  • ویدیو، فیلم
  • موسیقی
  • نوشته
  • و هر چیزی که قابلیت تبدیل به فایل تصویری یا صوتی را داشته باشد.

حالا که به‌طور خلاصه به آموزش ان اف تی پرداختیم به بخش مهم آموزش ساخت NFT رایگان می‌رسیم. برای این‌که بتوانید مثل این آموزش، آثار خود را به NFT تبدیل کنید، کافی‌است که گام‎‌به‌گام با ما همراه باشید و هر چیزی اگر برایتان مبهم بود، در بخش دیدگاه‌ها برایمان بنویسید تا در اولین فرصت، راهنمایی کنیم.

 

NFT چگونه ساخته می‌شود؟

ایجاد توکن غیر مثلی کار سختی نیست و هر شخصی که بخواهد در بازار توکن‌های غیر قابل معاوضه فعالیت کند، می‌تواند با مراجعه به پلتفرم‌های NFT، توکن غیر مثلی خود را ساخته و به فروش برساند.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از هنرمندان با NFT کردن آثار خود، درآمد خوبی کسب کرده‌اند و این درآمدهای میلیونی، دیگر افراد را ترغیب به ساخت توکن غیر مثلی و فروش NFT کرده است. اما به خاطر داشته باشید که در این بازار، روزانه تعداد زیادی ان اف تی ساخته می‌شود که فقط تعدادی از آن‌ها مورد معامله قرار می‌گیرند.

پس در ابتدا شما نیاز دارید که آموزش ساخت NFT و اصول عرضه توکن غیر قابل معاوضه را دیده باشید تا بتوانید از این راه به درآمد برسید.

 

بازاریابی NFTهای ایجاد شده 

پس از آموزش ساخت ان اف تی رایگان یا کم هزینه، زمان آن است تا NFT خود را تبلیغ کنید تا کاربران از وجود و ارزش خرید آن آگاه شوند و از میان انبوهی از توکن‌‎ها، ان اف تی شما را انتخاب نمایند یا به عبارت دیگر برای آن بازاریابی کنید؛ برای این کار می‎‌توانید:

  • در تقویم NFT جای بگیرید؛ این تقویم یکی از مهم‎ترین راه‌های نمایش هنر شماست و می‌‎توانید با کلیک بر روی لیست رویداد، ورودی تاریخی که NFTهای خود را منشر می‎‌کنید را تنظیم کرده و پس از پر کردن جزییات مورد نیاز، روی گزینه ارسال کلیک کنید و فهرست خود را در بخش دراپ‌های آینده مشاهده نمایید.
  • از رسانه‌های اجتماعی بهره ببرید؛ این رسانه‎‌ها از جمله توییتر، تیک تاک، دیسکورد، اینستاگرام و Reddit کارآمدترین ابزار برای تبلیغ توکن‌‎های شما به حساب می‌آیند که نه تنها به هزینه زیادی نیاز ندارد، بلکه با استفاده از هشتگ‌های مناسب و تصاویر جذاب و متن‌های بی‎‌نظیر و استفاده درست از دیگر قابلیت‌‎های آن‌ها، خریداران یا حتی کلکسیونرهای NFT خود را بیابید.
  • با هنرمندان و اینفلوئنسرها همکاری کنید؛ به هرحال در عصر حاضر این دو گروه جایگاه ویژه‌ای نزد افراد دارند و پس از آموزش ساخت ان اف تی و ایجاد توکن‌ها، استفاده از آن‌‎ها برای افزایش آگاهی افراد و تبدیل شدن آن‌ها خریدار، بسیار موثر خواهد بود.

 

منبع بهترین سایت های ایران